Over ons

Over ons

Mirjam Swart

Mirjam Swart werkt sinds 2008 als handelsagente in deze branche. Graag bezoekt ze klanten zodat ze een goed beeld krijgt van het assortiment en de uitstraling van de winkel. Dit vindt ze belangrijk omdat ze dan goed mee kan denken en advies kan geven welke merken en producten het beste bij die winkel passen. Op de diverse beurzen staan vindt ze ook fantastisch en laat ze enthousiast de nieuwste collecties aan u zien. Als u een bezoek van Mirjam in de winkel wenst dan horen we dat graag!

Petra de Boer

Petra de Boer doet sinds 2016 de backoffice bij DEsignLICIOUS. Ze beantwoordt dagelijks de binnengekomen mail en zorgt ervoor dat er een optimale service wordt verleend m.b.t. de verwerking van (back)orders, facturatie, creditnota’s etc. en geeft z.s.m. antwoord op al uw vragen. Daarnaast ontfermt ze zich ook over de social media door actief te zijn op Facebook en Instagram. Zodra de werkdag van Kees en Mirjam eindigen begint de werkdag van Petra  aangezien ze in Peru woont. Op deze manier is DEsignLICIOUS bijna 24u bereikbaar ;-). 

Kees Groenewoud

Kees staat al 25 jaar bekend als een prettige en betrouwbare aanspreekpartner in de branche. Hij  heeft een luisterend oor voor de klant en analyseert de verstrekte informatie die hij ontvangt tot een bruikbaar advies. Bekende merken die hij heeft vertegenwoordigd in het verleden zijn o.a. Umbra, U-boat en Marc Newson. Kees en Mirjam werken in principe al vanaf 2008 samen. Kees werkte eerder onder de naam Greenwood ’n Black Design en doet vanaf 2020 hetzelfde werk onder de naam DEsignLICIOUS.

 

Een greep uit favoriete ontwerpen en iconen die hij als agent in de markt heeft gezet zijn:
– De raamvaas van Pa design
– Het vuurvliegje van Chris Koens
– De Jonge Reus van Hella Jongerius
– De Jack light van Tom Dixon
– De Sun jar van Suck UK
– De U-boat horloges van Italo Fontana
– De zwevende boekenplank van Umbra

Retailers aan het woord

Uiteraard vertellen wij u graag welke producten cq merken het beste doorverkopen. We denken dat u het ook fijn vindt om dit van medewinkeliers te horen. Bijgaand een greep uit ons bestand met winkeliers die graag met u delen wat zij van de producten uit ons assortiment vinden.

Coming Soon!

BijHuis - Gent (BE)
BijHuis - Gent (BE)Sara
Lees verder
La Chaise Longue is een bijzonder fijn merk met originele producten die zeer goed in onze designwinkels passen
Kaatje aan de Rein - Den Haag (NL)
Kaatje aan de Rein - Den Haag (NL)Sofie & Gertrude
Lees verder
La Chaise Longue is een geestig en origineel Frans merk wat goed geprijsd is. Ze hebben een enorm groot assortiment waardoor iedere winkelier zijn eigen collectie kan samenstellen.

Back to the Roots van DEsignLICIOUS

Het Potschip in Drenthe

Supermarkten waren in de jaren voor de tweede wereldoorlog in de gemeente Hoogeveen een onbekend fenomeen. De bakkers/kruideniers ventten met hun waren in kleine open vaartuigen door de hele streek om de bevolking te voorzien van hun eerste levensbehoeften. Jan de Boer (overgrootvader van Mirjam) had het schip van zijn vader overgenomen waarmee hij hooi vervoerde uit Friesland naar Drenthe en turf uit Drenthe naar Friesland. In Drenthe ontdekte hij dat er behoefte was aan huishoudelijke artikelen. Zo werd het schip omgebouwd naar een drijvende winkel. Daarnaast werden er grote inmaakpotten bovenop het schip gezet, waardoor het de naam “Het Potschip” kreeg. De grootvader van Mirjam, Hans de Boer, is in 1919 op het Potschip geboren. Samen met zijn ouders, broer en zusters bewoonden ze het schip.

Het Potschip was te vergelijken met een kleine Hema met de moeder van Hans aan de kassa. Het assortiment bestond uit huishoudelijke artikelen in de ruimste zin van het woord. Daarnaast het gehele scala aan petroleum lampen met onderdelen zoals lampenglazen, katoen en ballonnen. Verder boerengereedschap en ijzerwaren. Aan de randen van de winkelruimte stonden fornuiskachels en gewone kachels. Ook klokken en naaimachines behoorden tot het assortiment. Boven op het schip onder een dekzeil lagen de kasten en de kabinetten.

Jan de Boer legde zich naast het verkopen van nieuwe kabinetten ook toe op het leveren en plaatsen van de versiering op de kabinetten. Door het leveren en aanbrengen van het beslag kwam hij bij de mensen thuis. Hij zag dat de klok stil stond en repareerde deze of bood aan een nieuwe klok naast de oude te hangen en op de retourtocht langs te komen om te informeren of hij beviel. Ook had hij een goed gevoel voor marketing. De schoolkinderen kwamen uit zichzelf naar het potschip. Er waren artikelen die voor kinderen aantrekkelijk waren zoals knikkers en kommetjes. Zo nu en dan mochten ze in het schip rondkijken, waarna ze thuis het grote nieuws vertelden dat het schip er weer was.

 

De komst van het Potschip was voor de mensen in de afgelegen gebieden een evenement. Als een kind ondeugend was mocht het als straf niet mee naar het Potschip. De oudere jeugd vond de aanwezigheid van het schip ook maar wat fijn, want letterlijk iedereen was op zo’n avond in of bij het schip. Die mooie met petroleumlampen verlichte drijvende winkel was in een omgeving die slecht of helemaal niet verlicht was een groot aantrekkingspunt.

 

In de jaren vlak voor de tweede wereldoorlog besloten Hans en zijn broer Anne zich aan de wal te vestigen om daar een warenhuis aan de Hoofdstraat in Hoogeveen te starten. Anne vertrok in 1951 naar Toronto Canada en bouwde daar een keten van meubelzaken op evenalsHans dat deed in Noord en Oost Nederland. Hun ouders bewoonden nog een tijdje het Potschip , maar ook zij verhuisden naar Hoogeveen waar ze nog een aantal jaren “Het Handelshuis” exploiteerden.

Nu, een eeuw later, treedt Mirjam in de voetsporen van haar (over)grootvader. Met haar  bedrijf DEsignLICIOUS verkoopt zij ook huishoudelijke artikelen, maar in een modern jasje uit de 20e eeuw. Met haar ́drijvende ́ business levert ze aan klanten in het hele land en zelfs ​buitenland. In haar assortiment heeft ze ook lampen (natuurlijk niet meer op petroleum),  klokken en kasten, maar met een trendy design van nu. Ook bezoekt ze haar klanten ́thuis ́ in de winkel om o.a. te informeren of de producten in de smaak vallen. Zoals het Potschip een evenement was in de 19e eeuw, trekt Mirjam met de beurzen ook altijd de aandacht. Zo kunnen we alleen maar zeggen, het zit in de familie.


P.S. De originele tekst van Jan-Geert de Boer (gedateerd uit juli 2015 te Hoogeveen) is  opgetekend uit de verhalen van Hans de Boer en columnist Bertus ten Caat. Voor DEsignLICIOUS is de orginele tekst aangepast.

Translate »